21- 10 låtar som får mig att känna mig på 10 olika sätt


Här finns alla låtarna i en fin spotifylista om ni skulle känna för att lyssna eller så.


1. Born to run - Bruce springsteen. Denna låt får mig att vilja fly, sätta mig i en bil (helst en cab, för då fladdrar håret sådär fint.) och bara köra tills vägen tar slut, uppleva världen, springa utan skor ut i snön, skrika I'm the king of the world i fören på ett osänkbart skepp. Jag tror ni hajar känslan.

2. Elegi - Lars Winnerbäck. 4 minuter av total melankoli och nostalgi. Så fina minnen jag har till den här låten! Mysmusik på hög nivå.

3. Glósóli - Sigur Rós. Ryser till den här låten. Det är rätt otroligt att en låt som man inte förstår ett ord utav (isländska är inte min cup of tea) kan beröra en så mycket. Ren magi i musikform.

4. A man from Argentina - Billie the vision and the dancers. Gitarrplinket och den fina texten tar mig till soliga sommarlovsdagar utan ett bekymmer i världen. Definitivt en låt man ska lyssna på när läxberget växer. Man får liksom en allt-kommer-ordna-sig känsla och den känslan kan jag abslout behöva nu.

5. Blue Headlights - Shout out louds. Den här låten ska man ha i hörlurarna när man sitter i en bil sent på kvällen, ser gatlysena flyga förbi rutan och känner sig trött och less och mest bara vill sova bort det mesta. 

6. Imagine - John Lennon. En låt som får mig att tro på det bästa i människor och på att världen inte alltid är en så kall och grym plats. Den ger mig hopp. Och den får mig att tänka på dig. Du är så saknad <3

7. Fix you - Coldplay.
Troligtvis en utav dom allra bästa låtarna att gråta till. När man är less på det mesta och allt känns tungt och jobbigt kan det vara rätt skönt och bara sätta på en sorglig låt och gråta tills tårarna torkar. Och då kan man sen rycka upp sig igen med exempelvis nästa låt:

8. Dreaming of you - The Coral. Blir aldrig någonsin less på den här låten. Den får mig alltid på bra humör och jag får alltid impulsen att bara ställa mig mitt i rummet och dansa som en idiot när jag hör den. Vilket jag också gör oftast. Heh.

9. Brännö Serenad - Håkan Hellström. Den här låten ska man lyssna på när man promenerar hemåt en varm, mörk sensommarkväll. Den gör mig lycklig, även fast den är världens sorgligaste låt. Hur gör han det egentligen, den där håkan?

10. Time to pretend - MGMT. To live fast and die young. We've got the vision, now let's have some fun. Låttexten säger allt. Den får mig att uppskatta ungdomen mer antar jag.  För den är ju nu. Bara nu. 




Kommentarer
Postat av: Ronja

alltså fix you och time to pretend ger mig precis samma känslor!!! åh vad time to pretend är min sån där låt som gör en lycklig och taggad och nästan lite stressad för det känns som att man snart är gammal och döende.

2011-03-15 @ 21:00:50
URL: http://ronjaengberg.blogg.se/
Postat av: Ronja

nästa gång vi festar (för vi SKA ha revanch haha), då måste vi sätta på time to pretend och typ lägga oss på golvet eller ställa oss och snurra runt eller något! deal?

2011-03-16 @ 09:35:11
URL: http://ronjaengberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0