Like a bridge over troubled water.




Tänk, såhär såg det ut för bara någon månad sedan! Sommar snart ju :D 

Dock har jag inte fått något sommarjobb än och jag börjar bli riktigt nervös om jag ska vara ärlig. 900 (!) 93:or har sökt kommunalt sommarjobb i år och det erbjuds bara 500 platser. Jag vet inte vad ni tycker, men det känns som rätt taskiga odds om ni frågar mig. Jag menar, hur svårt ska det vara att fixa jobb åt ungdomar som är villiga att arbeta med nästan vad som helst för att få lite pengar. Pengar som vi verkligen behöver för att kunna klara oss, eftersom vi får så sjukt lite barnbidrag!! (inget barnbidrag alls på sommaren dessutom!) Skärpning politiker, skärpning!! :P Tycket att ungdomar borde garanteras åtminstone ETT litet skitigt sommarjobb! Inte hoppas på slumpen.

Ursäkta aggressionerna ^^ Men om jag inte får lite pengar i sommar är jag rätt så körd.

Johanna (aka "flickan") hälsar btw :D vi har ätit amerikanska pannkakor idag! galet gott kan jag lova ^^

Kommentarer
Postat av: linnea

wooord. vet inte vad jag ska göra, du ska väl iaf på peace din jävel:(

2010-05-05 @ 20:46:56
Postat av: linnea

ska du inte?:( that is so sad!!!tycker föräldrarna ska låta en ta vara på sin ungdom! TRÄSTOCK DÅ? jag kommer knappt ha råd med trästock utan sommarjobb

2010-05-06 @ 10:39:42
Postat av: kristina

åh! jag hoppas det löser sig för dig! och för mig, och för alla andra!!



förresten är det en VÄLDIGT fin bild! (låten är också bra för den delen!) :)

kramar!

2010-05-06 @ 16:26:49
URL: http://melodyofyou.blogg.se/
Postat av: kristina

sv: jag vet faktiskt inte, det var ganska dyrt :( men jag hoppas hoppas hoppas! :D

2010-05-06 @ 22:19:12
URL: http://melodyofyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0